Friday, September 11, 2009

Bermulanya Kelas Malaysian Cuisine

Tengah hari semalam memang seronok sangat sebab kelas memasak telah pun bermula walaupun semester baru telah bermula minggu lepas. Semester kali ini saya terjumpa lagi dengan kawan-kawan lama. Setelah lama merantau dari kelas ke kelas, akhirnya saya sudah mempunyai ramai kenalan. Rasanya saya sudah tak risau lagi kalau tercampak dekat mana-mana kelas selepas ini.

Sebenarnya bukan sebab bermulanya kelas memasak membuatkan saya gembira sebegini tetapi kerana dapat juga bekerjasama dengan kawan-kawan yang yang saya nak sangat bekerja dalam 1 kumpulan daripada 2 semester lepas lagi. 2 semester lepas kami berlainan kelas Basic Western dan Basic Pastry. Tetapi kali ini kami sudah bersama dalam kelas Malaysian Cuisine dalam tempoh 4 bulan ini.

Jom santai-santai lagi, layanlah gambar-gambar yang sempat diambil pada tengah hari semalam

Tugas kami ialah memasak masakan utara. Jadi menunya ialah Nasi Bukhari, daging masak Arab, opor ayam dan kerabu taugeh kerang.

Dari kiri: Ilyas, Wee Lun dan saya

Pada mulanya kami hanya berempat. Ahli awalnya ialah Ilyas, Wee Lun, Aizat dan saya. Wee Lun adalah senjata utama kami dalam bulan Ramadhan ini. Dialah tester makanan kami.

Dari kiri: Remy, Wee Lun, saya dan Ika.

Tetapi tak lama kemudian kumpulan kami bertambah lagi seorang ahli, Ika namanya. Semester lepas kami sama kelas Principle Management tapi langsung tak berkenalan, sekarang sudah 1 kumpulan.

Dari kiri: Put dan Harith

Yang 2 orang ini memang mengecohkan suasana. Kalau 2 orang ini tak datang, agaknya sunyi kami. Apa-apa pun mereka memang kawan yang best walaupun kadang-kadang bertikan lidah dan suka tikam belakang, hehe.




Mana Aizat?

Gambar ini semua diambil daripada tuan punya blog Kawankucinta, Aizat.

0 comments:

 
Minima Glass Blogger Template by Competitions World | Originally Minima Template by Douglas Bowman